Fii eroul generației tale!
Contact: +40 761 228 781

Regulament

Regulamentul Concursului Internaţional de Muzică Uşoară şi Folclor „Festivalul Tinereţii”

Editia a XI-a , 22 iunie-5 iulie 2015

– Secţiunea Folclor –

Descarcă Regulament Festivalul Tineretii Folclor 2015

Asociaţia Culturală Daria’S, deţinatoare a licenţei şi Manifest Events SRL, în parteneriat cu Primăria Municipiului Mangalia, organizează în perioada 22 iunie-5 iulie 2015, la scena plutitoare din centrul de evenimente FanOmania din Mangalia, Festivalul Internaţional de Muzică Usoară “Festivalul Tinereţii” deschis tinerilor din ţară şi din străinatate cu vârsta cuprinsă între 6 – 9 ani; 10 -14 ani; 15 -20 ani; 21-35 ani, secţiunea creatie 9-35 ani, având ca scop descoperirea şi lansarea de noi talente inclusiv reprezentanţi ai comunităţilor interetnice din România.

Organizatorii pot mări numărul de participanţi cu pană la 10 concurenţi, în cazul în care mai mulţi candidaţi se vor califica la punctaj egal.

Organizatori

Organizatori: Asociaţia Culturală Daria’S, Manifest Events S.R.L., în parteneriat cu Primaria Municipiului Mangalia.

Perioada: 22 iunie – 5 iulie august 2015, scena plutitoare Fan®Omania, Mangalia

Scopul concursului

Festivalul îşi propune să contribuie la descoperirea şi promovarea celor mai valoroşi tineri interpreţi de muzică, la stimularea interesului publicului pentru receptarea creaţiilor autentice, la valorificarea si introducerea lor în circuitul valorilor spirituale la revitalizarea, conservarea si popularizarea valorilor spirituale şi culturale ale neamului, propagarea culturii tradiţionale româneşti si universale.

  • Festivalul îşi propune să descopere, să încurajeze şi să promoveze tinerele talente din domeniul interpretării şi creaţiei muzicii tradiţonale româneşti, să dezvolte relaţiile culturale interetnice, să păstreze identitatea culturală a fiecărei etnii şi să promoveze valorile acestora pe plan naţional şi internaţional.

Totodată festivalul îşi propune să readucă în atenţia turiştilor români şi străini staţiunea Mangalia ce are un potenţial deosebit.

  • Concursul se desfăşoară sub sigla „Festivalul Tinereţii”, marcă protejată OSIM nr.66608

Condiţii de participare

Fiecare concurent va aborda un repertoriu strict din zona pe care o reprezintă, la genul folclor. La preselecţie concurentul trebuie să prezinte:

  • o piesă autentică interpretată fără acompaniament;
  • o piesă autentică, reprezentativă, din zona folclorică de provenienţă a concurentului, interpretată cu /fara acompaniament;

Categorii de varsta:

  • interpretare 6 – 9 ani,
  • interpretare 10 – 14 ani,
  • interpretare 15 – 20 ani,
  • interpretare 21-35 ani

Structura festivalului

Asociaţia Culturală Daria’S, deţinatorul licenţei, si Manifest Events S.R.L., în parteneriat cu Primăria Municipiului Mangalia, organizează în perioada 22 iunie – 5 iulie 2015 festivalul de muzică populară deschis tinerilor din ţara şi din strainatate cu vârsta cuprinsă între 6 – 9 ani; 10 -14 ani; 15 – 20 ani, 21-35 ani, având ca scop descoperirea şi lansarea de noi talente, inclusiv reprezentanţi ai comunitătilor interetnice din România. In finală vor participa 15 concurenti pe fiecare categorie de varsta.

Organizatorii pot mări numărul de participanţi cu pană la 10 concurenţi, în cazul în care mai mulţi candidaţi se vor califica la punctaj egal.

Festivalul se desfăşoară pe secţiuni:

  • Secţiunea solişti vocali
  • Secţiunea solişti instrumentişti
  • Secţiunea dansuri populare;
  • Seara fara varsta – o seara dedicata tuturor rapsozilor, indiferent de varsta avuta care vor sa se inscrie si sa incante audienta

Perioada: 22 iunie – 5 iulie 2015

Preselecţia Festivalului de Muzică Populară

Asociaţia Culturală Daria’S, detinatorul licenţei, şi Manifest Events S.R.L. organizează preselectiile în ţară conform unui grafic de desfăşurare care va fi adus la cunoştinţă de către organizatori prin afişarea pe site-ul acestuia şi prin alte mijloace de informare: inspectorate şcolare, şcoli populare artă, centre de creaţie, palatele copiilor, centre studenţesti, mass-media: radio, televiziune.

Înscrierea la concurs:

În vederea participării la Festivalul de Muzică Populară, fiecare solist participant va completa si va atasa la dosar toate materialele de inscriere prevazute pe site:

  • Fişa de înscriere, care se descarca de pe site www.festivalultineretii.ro
  • Declaraţia, care se descarca de pe site www.festivalultineretii.ro
  • Piesa acompaniată de orchestră, partiturile sau materialul muzical înregistrat pe suport audio, fiind pregătiţi să interpreteze live doua piese (o doină şi o piesa ritmată). Categoria 6-9 nu va canta doina!
  • Copie dupa cartea de identitate, certificat de nastere, pasaport (dupa caz)
  • CV
  • Fotografii in costum popular
  • Donatie de auditie (Donatia pentru auditie in valoare de 100 de lei pentru 2015)

Dosarul se va expedia pe adresa Asociaţia Culturală Daria’S cu sediul in Bucureşti, Str. Gorunului nr.21, sector 1, cod 012625 până la data de 1 iunie 2015, ultima zi de preselectie sau la locul preselectiei. Preselectia finala va avea loc in data de 1 iunie 2015, la Bucuresti. La preselectia finala vor participa doar concurentii care sunt la baraj. Data de 30 mai 2015 este ultima zi de inscrieri pentru editia a XI-a a festivalului. Preselecţia se va desfăşura în două etape

Etapa I preselectia zonala:

Prima etapa a preselectiei se face online pe baza materialelor audio si video transmise de concurenti.
Concurentii vor transmite 2 piese, o doina si o piesa ritmata. Exceptie categoria 6-9 ani – nu se prezinta cu doina.
Concurentii pot participa la preselectie in una din zonele de preselectie afisate pe site. La preselectie concurentii trebuie sa se prezinte in costum popular.

Etapa II preselectia finala:

– In urma centralizarii notelor la nivel national, in faza de preselectie finala se vor prezenta doar concurentii care intra la baraj. Pe site-ul festivalului www.festivalultineretii.ro vor fi afisati concurentii calificati in faza finala la Mangalia si concurentii care vor participa la faza finala de preselectie de la Bucuresti. Concurentii care nu se regasesc pe tabelul afisat pe site in urma centralizarii notelor nu sunt calificati. Concurentii care nu sunt calificati pot participa in tabara muzicala organizata pe perioada festivalului.

Conditiile de participare in tabara sunt afisate pe site.

Preselectiile se fac online. Jurizarea se face din doua in doua saptamani de catre comisia de jurizare.
Juriul si organizatorii pot decide realizarea de preselectii in tara.

Secţiunea dansuri populare

Grupurile şi formaţiile de dansuri vor prezenta o suită de dansuri specifică zonei. Durata maxima 4-6 minute

Secţiunea grupuri vocale

Grupurile vocale vor prezenta, obligatoriu, două cântece. Durata maximă 3-5 minute.

Secţiunea instrumentală

Fiecare concurent va prezenta, obligatoriu, două piese (suite orchestrale) instrumentale, de factură diferită. Durata: minim 5
minute, maxim 8 minute.

Auditia preselectiei, donatie in suma de 100 RON este nerambursabilă, iar plata acesteia se efectueaza până în ziua preselecţiei, catre: ASOCIATIA CULTURALA DARIA’S , CIF 18550961 / 2006, cont: RO49RNCB0067038797390001 deschis la B.C.R. Sucursala Doctor Felix, sau la locul preselectiei. Pentru grupuri sau ansambluri artistice donatia este de 100 ron / ansamblu. (Donatia pentru auditie in valoare de 100 de lei pentru 2015)

ÎN ATENŢIA CANDIDAŢILOR:

Condiţiile de participare la secţiunile festivalului sunt următoarele:

  • Participanţii NU trebuie să fi obţinut Marele Premiu la o ediţie anterioară a acestui festival;
  • Pot participa la concurs atat interpreţi amatori, cat şi profesionisti;
  • Vârsta cuprinsă între 6 – 9 ani; 10 -14 ani; 15 -20 ani, 21-35 ani;
  • La categoria fără vârstă poate participa orice rapsod, cântareţ de muzică populară, indiferent de vârstă.
  • Repertoriul din zona folclorică de provenienţă a concurentului;
  • O piesă culeasă de concurent interpretată fără acompaniament orchestral (doină sau baladă);
  • O piesă autentică reprezentativă din zona etnofolclorică a concurentului interpretată cu acompaniament orchestral sau negativ;
  • Este obligatoriu (va fi unul din criteriile de apreciere şi notare a interpreţilor) ca portul popular să corespundă zonei de provenienţă a repertoriului pe care concurentul îl expune în prestaţia artistică.

La preselecţie şi la concurs, participanţii se vor prezenta cu actul de identitate, fişa de înscriere completată şi partiturile cântecelor.
Ordinea intrării în concurs se stabileşte de către organizatori din considerente legate de spectacol şi nu poate fi supusă contestării.
În alegerea repertoriului se va ţine seama de autenticitatea pieselor folclorice, de valoarea artistică şi de diversitatea lor ritmică şi melodică.

Obligaţiile participanţilor

  1. Să respecte clauzele regulamentului festivalului.
  2. Să semneze contracte de cesionare a drepturilor de difuzare stabilite de organizator care face parte integrantă din prezentul regulament.
  3. Să semneze contractele de participare – care face parte integrantă din prezentul regulament.
  4. Pentru orice neînţelegere, incident, etc. se impune contactul direct cu reprezentantul organizatorilor sau cu preşedintele juriului pentru o soluţionare pe cale amiabilă.
  5. Să respecte regimul pentru traseul firesc al oricărei revendicări prin manifestarea în scris a nemulţumirii sub forma CONTESTAŢIEI ( când este cazul şi faptul este motivat, argumentat, etc.)

Orice abatere de la oricare dintre aceste obligaţii duce automat la eliminarea din concurs, fără drept de apel. Donatia de participare concurs este de 100 ron si se achita de catre concurentii calificati in faza concursului de la Mangalia. (Donatia pentru auditie in valoare de 100 de lei pentru 2015)

Obligaţiile organizatorului

  1. Organizează şi pune la dispoziţie sala de spectacole, spaţiile de repetiţie şi cabinele necesare desfăşurarii festivalului;
  2. Asigură buna desfăşurare a preselecţiilor veghind la imparţialitatea acestora;
  3. Asigură paza şi protecţia pe toată durata festivalului, inclusiv pe timpul repetiţiilor;
  4. Asigură corectitudinea centralizării voturilor pentru clasamentele parţiale şi finale;
  5. Asigură premiile secţiunilor în funcţie de gradul de atragere a sponsorilor.
  6. Asigură cazare, masă şi transport pentru reprezentanţii organizatorului, producătorului şi pentru invitaţii care participă la preselecţii.

Cazarea, masa si transportul concurentilor pe intreaga durata a festivalului este suportata de catre acestia. Specificam ca este vorba de participarea la un concurs international si nu este organizat in regim de tabara. Responsabilitatea participarii concurentului minor cade in sarcina tutorelui legal/ insotitor si nu a organizatorilor.

Acreditări:

În vederea acreditării, instituţiile media vor transmite o cerere de acreditare online pe www.festivalultineretii.ro sau la Ofiţerul de Presă. Se acreditează un reporter şi un fotoreporter de instituţie media. Primele 7 acreditări depuse vor beneficia de cazare şi masă in camere duble).

Juriul festivalului

Juriul este format din personalităţi de seamă din domeniul cercetării şi interpretării folclorului românesc (oameni de muzică, folclorişti, interpreţi celebri, redactori muzicali, profesori, dirijori) şi reprezentanţi ai organizatorilor.

Criterii de jurizare:

  • calitatea vocii şi a interpretării
  • autenticitatea şi valoarea artistică a pieselor
  • ţinuta scenică
  • frumuseţea şi autenticitatea costumului popular purtat de interpret

Centralizarea rezultatelor finale obţinute în urma preselecţiei este făcută de organizator.
Organizatorul are dreptul să numească rezerve pe lista finaliştilor, pentru situaţiile în care un finalist a încălcat regulamentul sau nu mai poate participa.

Deciziile finale ale juriului sunt definitive şi de necontestat.

Desfăşurarea festivalului va avea următoarea succesiune:

In datele de 22 si 29 iunie 2015 vor avea loc tragerile la sorti pentru ordinea intrării in concurs, in statiunea Mangalia.

  • 22 iunie ziua 1: cazarea si tragerea la sorţi, repetiţii
  • 23 iunie ziua 2: Secţiunea folclor categoria de vârstă 6 – 9 ani + Recital
  • 24 iunie ziua 3: Secţiunea folclor categoria de vârstă 10 -14 ani + Recital
  • 25 iunie ziua 4: Secţiunea folclor categoria de vârstă 15– 20 ani + recital
  • 26 iunie ziua 5: sectiunea 21 ani – 35 ani + Recital
  • 27 iunie ziua 6: Categoria ansambluri artistice si instrumental
  • 28 iunie ziua 7: Gala Laureatilor folclor, premiere + recital
  • 29 iunie ziua 8: cazare si tragerea la sorţi sectiunea muzică uşoară, repetiţii
  • 30 Iunie ziua 9: Sectiunea muzică uşoară categoria de vârstă 6 – 9 ani
  • 31 iunie ziua 10: Secţiunea muzică uşoară categoria de vârstă 10 -14 ani
  • 1 iulie ziua 11: Secţiunea muzică uşoară categoria de vârstă 15 – 20 ani
  • 2 iulie ziua 12: Secţiunea muzică uşoară categoria de vârstă 21 – 35 ani
  • 3 iulie ziua 13: Secţiunea de prezentare a creaţiilor în primă audiţie + recitaluri
  • 4 iulie ziua 14: Gala Laureaţilor muzică uşoară, Premiere + Recitaluri

Alte modificari de organizare pe zile pot apărea.

  • La preselecţie şi la concurs, participanţii se vor prezenta cu actul de identitate şi materialele de înscriere completată.
  • Materialele de înscriere se găsesc pe site-ul festivalului – www.festivalultineretii.ro sau la organizatori (la locul preselecţiei).
  • Materialele prezentate pentru preselecţie nu se returnează.
  • Seara pentru categoria fara varsta urmeaza a fi anuntata, in urma analizei numarului inscrierilor.
  • Clasificarea interpreţilor se va face ţinându-se seama de autenticitatea şi valoarea artistică a repertoriului, calitatea interpretarii, ţinuta scenică şi costumul popular.
  • Concurenţii au obligaţia să respecte programul de repetiţii, spectacole şi alte activităţi care fac parte din programul Festivalului, orice abatere de la acest program ducând la descalificarea automată a concurentului.
  • Acompaniamentul orchestral se face cu negativ.
  • Ordinea intrării în concurs se stabileşte de către organizatori din considerente legate de spectacol şi nu poate fi supusă contestării.
  • Cheltuielile de cazare, masă şi transport pentru reprezentanţii organizatorului, producătorului şi invitaţilor din cadrul Festivalului vor fi suportate de organizator.

Juriul

Juriul se compune din personalităţi de marcă ale muzicii uşoare româneşti şi internationale, membri ai Uniunii Compozitorilor şi Muzicologilor, redactori radio, TV, personalităţi culturale locale. Activitatea juriului va fi coordonată de un Preşedinte, desemnat dintre membrii acestuia. Preşedintele juriului de concurs se va afla şi în juriile ce vor asigura preselecţiile. La sectiunea creatie in cazul in care un membru al juriului are piesa in concurs, acesta nu va acorda nota, in acest caz nota acordata de presedintele de juriu se va dubla. Daca presedintele de juriu are o piesa in concurs, acesta nu va nota melodia respectiv, ci se va lua nota maxima si minima de la ceilalti membrii ai juriului si se va face o medie intre acestea, rezultand nota finala. Criteriile de jurizare vor avea în vedere calităţile vocale, tehnica vocală, tehnica interpretativă, prezenţa scenică, perspectiva de a avea o carieră în domeniu. Deciziile juriului sunt inapelabile. Juriul poate decide sa nu acorde unul din premii. Promovarea interpreţilor participanţi la concurs se va face ţinându-se seama de calitatea interpretării pieselor de muzica usoara, diversitatea melodică, de autenticitatea şi valoarea artistică a pieselor, de ţinuta scenică, de frumuseţea şi autenticitatea costumului popular al interpretului etc.

Juriul va lua toate deciziile finale, care raman definitive si de necontestat.

Premiile concursului

Concurenţilor li se vor acorda diplome de participare şi alte însemne ale festivalului-concurs. Juriul FESTIVALULUI TINEREŢII va lua în calcul posibilitatea acordării următoarelor premii:

Trofeul FESTIVALULUI TINEREŢII

Premiul I

Premiul al II-lea

Premiul al III-lea

Juriul va acorda de asemenea, premii speciale

Hotărârea juriului este irevocabilă.

Trofeul Festivalului se va acorda celui mai bun concurent, indiferent de secţiunea la care participă (solişti vocali sau instrumentişti)
Organizatorul poate oferi unul sau mai multe premii suplimentare. Toate premiile vor fi comunicate pe siteul festivalului si pagina de facebook oficiala.

Ediţia a XI-a a Festivalului Tinereţii se va desfăsura în centrul de evenimente Fan®Omania, din portul turistic Mangalia.
Relaţii suplimentare se pot obţine de la comitetul de organizare la adresa de e-mail office@festivalultineretii.ro.

Regulamentul Concursului Internaţional de Muzică Uşoară şi Folclor „Festivalul Tinereţii”

Editia a XI-a , 22 iunie-5 iulie 2015

– Secţiunea Folclor –

Descarcă Regulament Festivalul Tineretii Folclor 2015

Asociaţia Culturală Daria’S, deţinatoare a licenţei şi Manifest Events SRL, în parteneriat cu Primăria Municipiului Mangalia, organizează în perioada 22 iunie-5 iulie 2015, la scena plutitoare din centrul de evenimente FanOmania din Mangalia, Festivalul Internaţional de Muzică Usoară “Festivalul Tinereţii” deschis tinerilor din ţară şi din străinatate cu vârsta cuprinsă între 6 – 9 ani; 10 -14 ani; 15 -20 ani; 21-35 ani, secţiunea creatie 9-35 ani, având ca scop descoperirea şi lansarea de noi talente inclusiv reprezentanţi ai comunităţilor interetnice din România.

Organizatorii pot mări numărul de participanţi cu pană la 10 concurenţi, în cazul în care mai mulţi candidaţi se vor califica la punctaj egal.

Organizatori

Organizatori: Asociaţia Culturală Daria’S, Manifest Events S.R.L., în parteneriat cu Primaria Municipiului Mangalia.

Perioada: 22 iunie – 5 iulie august 2015, scena plutitoare Fan®Omania, Mangalia

Scopul concursului

Festivalul îşi propune să contribuie la descoperirea şi promovarea celor mai valoroşi tineri interpreţi de muzică, la stimularea interesului publicului pentru receptarea creaţiilor autentice, la valorificarea si introducerea lor în circuitul valorilor spirituale la revitalizarea, conservarea si popularizarea valorilor spirituale şi culturale ale neamului, propagarea culturii tradiţionale româneşti si universale.

  • Festivalul îşi propune să descopere, să încurajeze şi să promoveze tinerele talente din domeniul interpretării şi creaţiei muzicii tradiţonale româneşti, să dezvolte relaţiile culturale interetnice, să păstreze identitatea culturală a fiecărei etnii şi să promoveze valorile acestora pe plan naţional şi internaţional.

Totodată festivalul îşi propune să readucă în atenţia turiştilor români şi străini staţiunea Mangalia ce are un potenţial deosebit.

  • Concursul se desfăşoară sub sigla „Festivalul Tinereţii”, marcă protejată OSIM nr.66608

Condiţii de participare

Fiecare concurent va aborda un repertoriu strict din zona pe care o reprezintă, la genul folclor. La preselecţie concurentul trebuie să prezinte:

  • o piesă autentică interpretată fără acompaniament;
  • o piesă autentică, reprezentativă, din zona folclorică de provenienţă a concurentului, interpretată cu /fara acompaniament;

Categorii de varsta:

  • interpretare 6 – 9 ani,
  • interpretare 10 – 14 ani,
  • interpretare 15 – 20 ani,
  • interpretare 21-35 ani

Structura festivalului

Asociaţia Culturală Daria’S, deţinatorul licenţei, si Manifest Events S.R.L., în parteneriat cu Primăria Municipiului Mangalia, organizează în perioada 22 iunie – 5 iulie 2015 festivalul de muzică populară deschis tinerilor din ţara şi din strainatate cu vârsta cuprinsă între 6 – 9 ani; 10 -14 ani; 15 – 20 ani, 21-35 ani, având ca scop descoperirea şi lansarea de noi talente, inclusiv reprezentanţi ai comunitătilor interetnice din România. In finală vor participa 15 concurenti pe fiecare categorie de varsta.

Organizatorii pot mări numărul de participanţi cu pană la 10 concurenţi, în cazul în care mai mulţi candidaţi se vor califica la punctaj egal.

Festivalul se desfăşoară pe secţiuni:

  • Secţiunea solişti vocali
  • Secţiunea solişti instrumentişti
  • Secţiunea dansuri populare;
  • Seara fara varsta – o seara dedicata tuturor rapsozilor, indiferent de varsta avuta care vor sa se inscrie si sa incante audienta

Perioada: 22 iunie – 5 iulie 2015

Preselecţia Festivalului de Muzică Populară

Asociaţia Culturală Daria’S, detinatorul licenţei, şi Manifest Events S.R.L. organizează preselectiile în ţară conform unui grafic de desfăşurare care va fi adus la cunoştinţă de către organizatori prin afişarea pe site-ul acestuia şi prin alte mijloace de informare: inspectorate şcolare, şcoli populare artă, centre de creaţie, palatele copiilor, centre studenţesti, mass-media: radio, televiziune.

Înscrierea la concurs:

În vederea participării la Festivalul de Muzică Populară, fiecare solist participant va completa si va atasa la dosar toate materialele de inscriere prevazute pe site:

  • Fişa de înscriere, care se descarca de pe site www.festivalultineretii.ro
  • Declaraţia, care se descarca de pe site www.festivalultineretii.ro
  • Piesa acompaniată de orchestră, partiturile sau materialul muzical înregistrat pe suport audio, fiind pregătiţi să interpreteze live doua piese (o doină şi o piesa ritmată). Categoria 6-9 nu va canta doina!
  • Copie dupa cartea de identitate, certificat de nastere, pasaport (dupa caz)
  • CV
  • Fotografii in costum popular
  • Donatie de auditie (Donatia pentru auditie in valoare de 100 de lei pentru 2015)

Dosarul se va expedia pe adresa Asociaţia Culturală Daria’S cu sediul in Bucureşti, Str. Gorunului nr.21, sector 1, cod 012625 până la data de 1 iunie 2015, ultima zi de preselectie sau la locul preselectiei. Preselectia finala va avea loc in data de 1 iunie 2015, la Bucuresti. La preselectia finala vor participa doar concurentii care sunt la baraj. Data de 30 mai 2015 este ultima zi de inscrieri pentru editia a XI-a a festivalului. Preselecţia se va desfăşura în două etape

Etapa I preselectia zonala:

Prima etapa a preselectiei se face online pe baza materialelor audio si video transmise de concurenti.
Concurentii vor transmite 2 piese, o doina si o piesa ritmata. Exceptie categoria 6-9 ani – nu se prezinta cu doina.
Concurentii pot participa la preselectie in una din zonele de preselectie afisate pe site. La preselectie concurentii trebuie sa se prezinte in costum popular.

Etapa II preselectia finala:

– In urma centralizarii notelor la nivel national, in faza de preselectie finala se vor prezenta doar concurentii care intra la baraj. Pe site-ul festivalului www.festivalultineretii.ro vor fi afisati concurentii calificati in faza finala la Mangalia si concurentii care vor participa la faza finala de preselectie de la Bucuresti. Concurentii care nu se regasesc pe tabelul afisat pe site in urma centralizarii notelor nu sunt calificati. Concurentii care nu sunt calificati pot participa in tabara muzicala organizata pe perioada festivalului.

Conditiile de participare in tabara sunt afisate pe site.

Preselectiile se fac online. Jurizarea se face din doua in doua saptamani de catre comisia de jurizare.
Juriul si organizatorii pot decide realizarea de preselectii in tara.

Secţiunea dansuri populare

Grupurile şi formaţiile de dansuri vor prezenta o suită de dansuri specifică zonei. Durata maxima 4-6 minute

Secţiunea grupuri vocale

Grupurile vocale vor prezenta, obligatoriu, două cântece. Durata maximă 3-5 minute.

Secţiunea instrumentală

Fiecare concurent va prezenta, obligatoriu, două piese (suite orchestrale) instrumentale, de factură diferită. Durata: minim 5
minute, maxim 8 minute.

Auditia preselectiei, donatie in suma de 100 RON este nerambursabilă, iar plata acesteia se efectueaza până în ziua preselecţiei, catre: ASOCIATIA CULTURALA DARIA’S , CIF 18550961 / 2006, cont: RO49RNCB0067038797390001 deschis la B.C.R. Sucursala Doctor Felix, sau la locul preselectiei. Pentru grupuri sau ansambluri artistice donatia este de 100 ron / ansamblu. (Donatia pentru auditie in valoare de 100 de lei pentru 2015)

ÎN ATENŢIA CANDIDAŢILOR:

Condiţiile de participare la secţiunile festivalului sunt următoarele:

  • Participanţii NU trebuie să fi obţinut Marele Premiu la o ediţie anterioară a acestui festival;
  • Pot participa la concurs atat interpreţi amatori, cat şi profesionisti;
  • Vârsta cuprinsă între 6 – 9 ani; 10 -14 ani; 15 -20 ani, 21-35 ani;
  • La categoria fără vârstă poate participa orice rapsod, cântareţ de muzică populară, indiferent de vârstă.
  • Repertoriul din zona folclorică de provenienţă a concurentului;
  • O piesă culeasă de concurent interpretată fără acompaniament orchestral (doină sau baladă);
  • O piesă autentică reprezentativă din zona etnofolclorică a concurentului interpretată cu acompaniament orchestral sau negativ;
  • Este obligatoriu (va fi unul din criteriile de apreciere şi notare a interpreţilor) ca portul popular să corespundă zonei de provenienţă a repertoriului pe care concurentul îl expune în prestaţia artistică.

La preselecţie şi la concurs, participanţii se vor prezenta cu actul de identitate, fişa de înscriere completată şi partiturile cântecelor.
Ordinea intrării în concurs se stabileşte de către organizatori din considerente legate de spectacol şi nu poate fi supusă contestării.
În alegerea repertoriului se va ţine seama de autenticitatea pieselor folclorice, de valoarea artistică şi de diversitatea lor ritmică şi melodică.

Obligaţiile participanţilor

  1. Să respecte clauzele regulamentului festivalului.
  2. Să semneze contracte de cesionare a drepturilor de difuzare stabilite de organizator care face parte integrantă din prezentul regulament.
  3. Să semneze contractele de participare – care face parte integrantă din prezentul regulament.
  4. Pentru orice neînţelegere, incident, etc. se impune contactul direct cu reprezentantul organizatorilor sau cu preşedintele juriului pentru o soluţionare pe cale amiabilă.
  5. Să respecte regimul pentru traseul firesc al oricărei revendicări prin manifestarea în scris a nemulţumirii sub forma CONTESTAŢIEI ( când este cazul şi faptul este motivat, argumentat, etc.)

Orice abatere de la oricare dintre aceste obligaţii duce automat la eliminarea din concurs, fără drept de apel. Donatia de participare concurs este de 100 ron si se achita de catre concurentii calificati in faza concursului de la Mangalia. (Donatia pentru auditie in valoare de 100 de lei pentru 2015)

Obligaţiile organizatorului

  1. Organizează şi pune la dispoziţie sala de spectacole, spaţiile de repetiţie şi cabinele necesare desfăşurarii festivalului;
  2. Asigură buna desfăşurare a preselecţiilor veghind la imparţialitatea acestora;
  3. Asigură paza şi protecţia pe toată durata festivalului, inclusiv pe timpul repetiţiilor;
  4. Asigură corectitudinea centralizării voturilor pentru clasamentele parţiale şi finale;
  5. Asigură premiile secţiunilor în funcţie de gradul de atragere a sponsorilor.
  6. Asigură cazare, masă şi transport pentru reprezentanţii organizatorului, producătorului şi pentru invitaţii care participă la preselecţii.

Cazarea, masa si transportul concurentilor pe intreaga durata a festivalului este suportata de catre acestia. Specificam ca este vorba de participarea la un concurs international si nu este organizat in regim de tabara. Responsabilitatea participarii concurentului minor cade in sarcina tutorelui legal/ insotitor si nu a organizatorilor.

Acreditări:

În vederea acreditării, instituţiile media vor transmite o cerere de acreditare online pe www.festivalultineretii.ro sau la Ofiţerul de Presă. Se acreditează un reporter şi un fotoreporter de instituţie media. Primele 7 acreditări depuse vor beneficia de cazare şi masă in camere duble).

Juriul festivalului

Juriul este format din personalităţi de seamă din domeniul cercetării şi interpretării folclorului românesc (oameni de muzică, folclorişti, interpreţi celebri, redactori muzicali, profesori, dirijori) şi reprezentanţi ai organizatorilor.

Criterii de jurizare:

  • calitatea vocii şi a interpretării
  • autenticitatea şi valoarea artistică a pieselor
  • ţinuta scenică
  • frumuseţea şi autenticitatea costumului popular purtat de interpret

Centralizarea rezultatelor finale obţinute în urma preselecţiei este făcută de organizator.
Organizatorul are dreptul să numească rezerve pe lista finaliştilor, pentru situaţiile în care un finalist a încălcat regulamentul sau nu mai poate participa.

Deciziile finale ale juriului sunt definitive şi de necontestat.

Desfăşurarea festivalului va avea următoarea succesiune:

In datele de 22 si 29 iunie 2015 vor avea loc tragerile la sorti pentru ordinea intrării in concurs, in statiunea Mangalia.

  • 22 iunie ziua 1: cazarea si tragerea la sorţi, repetiţii
  • 23 iunie ziua 2: Secţiunea folclor categoria de vârstă 6 – 9 ani + Recital
  • 24 iunie ziua 3: Secţiunea folclor categoria de vârstă 10 -14 ani + Recital
  • 25 iunie ziua 4: Secţiunea folclor categoria de vârstă 15– 20 ani + recital
  • 26 iunie ziua 5: sectiunea 21 ani – 35 ani + Recital
  • 27 iunie ziua 6: Categoria ansambluri artistice si instrumental
  • 28 iunie ziua 7: Gala Laureatilor folclor, premiere + recital
  • 29 iunie ziua 8: cazare si tragerea la sorţi sectiunea muzică uşoară, repetiţii
  • 30 Iunie ziua 9: Sectiunea muzică uşoară categoria de vârstă 6 – 9 ani
  • 31 iunie ziua 10: Secţiunea muzică uşoară categoria de vârstă 10 -14 ani
  • 1 iulie ziua 11: Secţiunea muzică uşoară categoria de vârstă 15 – 20 ani
  • 2 iulie ziua 12: Secţiunea muzică uşoară categoria de vârstă 21 – 35 ani
  • 3 iulie ziua 13: Secţiunea de prezentare a creaţiilor în primă audiţie + recitaluri
  • 4 iulie ziua 14: Gala Laureaţilor muzică uşoară, Premiere + Recitaluri

Alte modificari de organizare pe zile pot apărea.

  • La preselecţie şi la concurs, participanţii se vor prezenta cu actul de identitate şi materialele de înscriere completată.
  • Materialele de înscriere se găsesc pe site-ul festivalului – www.festivalultineretii.ro sau la organizatori (la locul preselecţiei).
  • Materialele prezentate pentru preselecţie nu se returnează.
  • Seara pentru categoria fara varsta urmeaza a fi anuntata, in urma analizei numarului inscrierilor.
  • Clasificarea interpreţilor se va face ţinându-se seama de autenticitatea şi valoarea artistică a repertoriului, calitatea interpretarii, ţinuta scenică şi costumul popular.
  • Concurenţii au obligaţia să respecte programul de repetiţii, spectacole şi alte activităţi care fac parte din programul Festivalului, orice abatere de la acest program ducând la descalificarea automată a concurentului.
  • Acompaniamentul orchestral se face cu negativ.
  • Ordinea intrării în concurs se stabileşte de către organizatori din considerente legate de spectacol şi nu poate fi supusă contestării.
  • Cheltuielile de cazare, masă şi transport pentru reprezentanţii organizatorului, producătorului şi invitaţilor din cadrul Festivalului vor fi suportate de organizator.

Juriul

Juriul se compune din personalităţi de marcă ale muzicii uşoare româneşti şi internationale, membri ai Uniunii Compozitorilor şi Muzicologilor, redactori radio, TV, personalităţi culturale locale. Activitatea juriului va fi coordonată de un Preşedinte, desemnat dintre membrii acestuia. Preşedintele juriului de concurs se va afla şi în juriile ce vor asigura preselecţiile. La sectiunea creatie in cazul in care un membru al juriului are piesa in concurs, acesta nu va acorda nota, in acest caz nota acordata de presedintele de juriu se va dubla. Daca presedintele de juriu are o piesa in concurs, acesta nu va nota melodia respectiv, ci se va lua nota maxima si minima de la ceilalti membrii ai juriului si se va face o medie intre acestea, rezultand nota finala. Criteriile de jurizare vor avea în vedere calităţile vocale, tehnica vocală, tehnica interpretativă, prezenţa scenică, perspectiva de a avea o carieră în domeniu. Deciziile juriului sunt inapelabile. Juriul poate decide sa nu acorde unul din premii. Promovarea interpreţilor participanţi la concurs se va face ţinându-se seama de calitatea interpretării pieselor de muzica usoara, diversitatea melodică, de autenticitatea şi valoarea artistică a pieselor, de ţinuta scenică, de frumuseţea şi autenticitatea costumului popular al interpretului etc.

Juriul va lua toate deciziile finale, care raman definitive si de necontestat.

Premiile concursului

Concurenţilor li se vor acorda diplome de participare şi alte însemne ale festivalului-concurs. Juriul FESTIVALULUI TINEREŢII va lua în calcul posibilitatea acordării următoarelor premii:

Trofeul FESTIVALULUI TINEREŢII

Premiul I

Premiul al II-lea

Premiul al III-lea

Juriul va acorda de asemenea, premii speciale

Hotărârea juriului este irevocabilă.

Trofeul Festivalului se va acorda celui mai bun concurent, indiferent de secţiunea la care participă (solişti vocali sau instrumentişti)
Organizatorul poate oferi unul sau mai multe premii suplimentare. Toate premiile vor fi comunicate pe siteul festivalului si pagina de facebook oficiala.

Ediţia a XI-a a Festivalului Tinereţii se va desfăsura în centrul de evenimente Fan®Omania, din portul turistic Mangalia.
Relaţii suplimentare se pot obţine de la comitetul de organizare la adresa de e-mail office@festivalultineretii.ro.

 

Regulament 22 februarie 2016