Fii eroul generației tale!
Contact: +40 761 228 781
*******Câștigătorii premiilor oferite de Enciclopedia Muzicală la Festivalul Tinereții sunt rugați să contacteze echipa abcMuzical.ro trimițând un e-mail la adresa office@abcmuzical.ro cu subiectul “câștigător/câștigătoare Enciclopedia Muzicala la Festivalul Tinereții”. Mai multe informații se pot afla și de la numerele de telefon: tel: + 031 436 68 54 sau mobil: +400 754 039 935. Va multumim. ****

Faţă în faţă cu Presedintele FESTIVALULUI

viorelstoica

Fata-n fata cu Presedintele FESTIVALULUI TINERETII Dl.VIOREL STOICA
Pentru a cunoaste din tainele muncii care se desfasoara la pregatirea  „FESTIVALULUI  TINERETII” l-am cautat pe Directorul General al Asociatiei Culturale DARIA’S domnul  VIOREL STOICA, Presedintele de drept a festivalului, care raspundea la telefoane, purta discutii cu partenerii de afacere, dadea dispozitii subalternilor (tineri sub 25 de ani) sa intocmeasca scrisori, comenzi, planuri  de actiune, programe de lucru pe anumite perioade, proiecte de realizarea  importantului eveniment in cele mai mici detalii: sponsorizari, publicitate, afise, postere, invitatii, informarea turistilor de pe litoral prin

folosirea unei platforme mobile (stil Festivalul de la RIO) pe care instrumentisti de inalta clasa ai REPREZENTATIVEI MUZICILOR MILITARE, vor executa programe variate de muzica de promenada, jazz, clasica si populara, iar un grup de tinere fete vor prezenta siglele si produsele firmelor ce sustin material aceasta manifestare a cântecului, dansului si portului nationalitatilor participante.
– D-le Director General Viorel Stoica, am citit pe internet la www.festivalultineretii.ro  iar de ceva timp sunt martorul unei munci intense ce se desfasoara sub directa dvs. indrumare, fara a avea un pic de ragaz, motiv ce mi-a trezit curiozitatea sa va intreb si sa le spuneti cititorilor ziarului festivalului cum, de ce si când a-nceput aceasta pasiune a dvs.  pentru a organiza FESTIVALUL  TINERETII  ajuns la a VII-a editie?
– Cu ani in urma, când fiul meu, solist de muzica usoara, participa la diferite concursuri si, spre regretul meu, nu se califica…, atunci mi-a venit ideea de-a face un festival national al tinerilor care sa se-ntreaca in cântec, dans si creatie, având ca scop final promovarea si pregatirea lor pentru a deveni artisti profesionisti. Aceasta idee a capatat dimensiunea unui pariu cu mine, fiind hotarât sa-l câstig.
– Inceputul acestui minunat pariu cu dvs. cum si când a demarat?
– Daca stau sa analizez cum au stat lucrurile acum sapte ani, astazi imi apar ca o panoramare cinematografica in care ma vad cum alergam sa fac totul din fuga, parca nu-mi mai ajungea timpul elaborând planuri si nemaiavând liniste. Ma framântau o mie si una de idei… una mai atragatoare decât cealalta, gânduri rebele care ma surescitau si indemnau sa prind esentialul, sa stapânesc aceasta noua ”meserie,, pretentioasa, sa ma documentez in arata impresariatului artistic,  facându-ma sa nu dorm noptile… gândind de unde s-o incep si intrebându-ma in permanenta care este cea mai optima cale de urmat, daca mai sunt si alte variante mai bune… si ma gândeam  de unde le-as putea  lua, pe cine sa intreb ca sa pun in miscare acest ansamblu complex de-a oferi tinerilor talente o sansa reala sa participe in concurs, sa se afirme cei mai buni, pe care va trebui sa-i stimulez, dar in acelasi timp sa am grija de ei ca pe pacursul anilor (ei cresc, nu-i asa?), sa se perfectioneze, sa devina cu adevarat artisti de buna seama.
Pentru marea aventura care a-nceput  in 2004 au venit  lânga mine doamna Viorela Filip, o interpreta de mare talent, textiera si autoare de melodii, profesoara de canto (muzica usoara la  Scoala de Arta, compozitorul a peste 400 de melodii  pentru majoritatea interpretilor  de muzica usoara din România – Zsolt  Kerestely, Constantin Popoiu care lucra in Ministerul Culturii si multi alti prieteni si colaboratori.
– Aminteati de pregatirea de specialitate in domeniul impresariatului artistic, puteti detalia.
– In septembrie 2004 am absolvit Cursurile de Impresariat Artistic, fiind atestat de catre Ministerul Culturii si Cultelor, pregatire care mi-a fost de mare ajutor in realizarea planurilor de afaceri, contracte cu artisti, arta negocierii si procedurile cum trebuiesc organizate spectacolele (locatie, publicitate si, nu in ultimul rând, finantarea). De asemenea mi-a trebuit atestat pentru firma mea si multe altele care adunate una lânga alta dau legitimitate acestei profesii noi pe care mi-am ales-o.
– Cum ati gasit sprijin si intelegere de la organele administrative?
– Dupa o gândire matura, am hotarât ca pentru revigorarea vietii artistice pe litoralul marii ar fi cel mai de preferat COSTINESTII, unde s-au mai tinut manifestatii studentesti de avengura, iar initierea unui festival al tinerilor in aceasta localitate i-ar creste cota de oras turistic. Discutiile purtate cu primarul orasului Costinesti, distinsul domn TRAIAN CRISTEA au dus la realizarea unui contract promitator, fiindca s-a aprobat de catre Consiliul Municipal al Primariei suma de un miliard de lei pentru primul festival al TINERETII – Costinesti 2005, bani care au fost redistribuiti pâna la urma sinistratilor care au suferit in urma inundatiilor catastrofale din zona calamitata.
Deosebirea dintre FESTIVALUL TINERETII  si un festival de tip „CERBUL DE AUR” sau cel de MUZICA USOARA de la MAMAIA (care sunt subventionate cu bani de la bugetul statului), noi trebuie sa aducem bani prin contracte de sponsorizari, implementând strategii de marketing in a realiza bugetul necesar de acoperire a cheltuielilor cu scena, locatia, orchestre, dar si premiile pentru concurenti, ca sa putem a ne desfasura activitatea; si pe tot parcursul anului depunem o  munca asidua, contracronometru (preselectii, baraje de departajarea concurentilor inscrisi la concurs, asigurare cazare, masa, (tabara de pregatire a celor care nu s-au calificat in festival, le dam posibilitatea de-a vedea pe viu cum se desfasoara concursul si sa se pregateasca pentru anul viitor, fiind o stimulare si in acelasi timp o provocare pentru ei), pentru a face un lucru  bun si pentru localnici, turisti, dar in mod deosebit pentru tinerii participanti.
– Cine sunt colaboratorii dumneavoastra, si cum reusiti sa aduceti  tineri sa participe la festival (din tara si strainatate), dar si a unor formatii de cântece si dansuri foarte bine cotate la nivel cultural, cât si a unor artisti de prestigiu?
– In primul rând inspectorii culturali de la judete, orase, comune si profesorii de muzica din scoli imi sunt de cel mai mare ajutor in popularizarea festivalului, a mobilizarii si pregatirii tinerilor care vor sa participe la acest concurs.
– In editiile din anii trecuti, la o prima statistica, numarul participantilor depaseste cifra de  350 de tineri, iar recolta de talente tinere este impresionanta. Puteti exemplifica pe câtiva laureati?
– Am sa dau numai câteva nume ale tinerilor laureati: Lucia Dumitrescu, ALEXANDRA STANCIU, Gabriela Tanase; Veronica Ciornea, Ligia Moldovan, Maracineanu Lavinia, câstigatorul trofeului 2006 TALGAT JORABAEV – KAZAHSTAN; Iordan Catalina, Briciu Sorin; Bacaiala Lacramioara; Vasile Adina Geanina, Nedelcu Mihaela Denisa,  Zlatov Elena Marilena, Alin Vaduva, Nicolae Daniela, Alina Dinca, Catalina Ciobanu si multi altii.
– Am vazut ca ati obtinut rezultate foarte frumoase la editiile  Festivalului TINERETII  de muzica, dans si creatie, dar as dori sa cunosc de unde si când a aparut aceasta pasiune. Experienta pentru asemenea manifestatii culturale de avengura carei activitati trecute o putem raporta?
– Sigur ca alaturi de munca si tenacitatea cu care am urmarit sa transform un vis in realitate se datoreaza si unor buni ani de munca la Emisiunile de divertisment de la T. V. R. 1 alaturi de Andreea Marin , si regizorul Tudor Marascu; patru ani si jumatate lânga Raluca Moianu, experienta câstigata la Festivalul CERBUL DE AUR de la Brasov, Mamaia Copiilor si Festivalul de Muzica Usoara – Mamaia, organizarea de spectacole cu Marioara Murarascu si Elise Stan in tara si in capitala, cred ca mi-au dat câstig de cauza privind pariul pe care mi l-am propus. As mai adauga si colaborarea la realizarea de film cu Olimpia Arghir, Constantin Dicu si George Busecan.
– Iata ca am ajuns cu interviul nostru la PROIECTE PENTRU VIITOR, car sunt?
– Preluarea tinerilor talentati si organizarea de spectacole cu ei. Organizarea unui concert  la sala Palatului cu Alexandra Stanciu, Nicolae Daniela; organizarea unui FESTIVAL al MUZICILOR MILITARE din Europa (care vor cânta muzica rock, jaz, clasica si de promenada); colaborarea cu Fundatia „VALENTE UMANE”  care au venit cu mare dragoste alaturi de noi ca parteneri cu participarea Orchestrei Nationale de Folclor condusa de ilustrul compozitor si dirijor CONSTANTIN ARRVINTE.
Pentru informarea cititorilor dvs. pot sa aduc la cunostinta si câteva spectacole ce le-am realizat. In 2006, 15 Mai la La Ateneul ROMÂN „Concert  extraordinar al pianistului si compozitorului MATEI BUCUR MIHAESCU” , iar in 2008 la Sala Mihail  Jora de la Radio cu Orchestra simfonica având la pupitru pe maestrul IURIE FLOREA; la sala de la Centrul Cultural „Tinerimea Româna”   cu Orchestra CAMERATA, dirijor Bogdan Voda, au avut un succes deosebit, bucurându-se de aprecierile primministrului Calin Popescu Tariceanu, a muzicologului Vasile Donose, Zubin Mehta Directorul Orchestrei simfonice din Tel Aviv, Israrel.
– Ce concluzii puteti trage in urma acestor succese, dar si a unor activitati complexe de promovare a tinerilor talentati,  laureati ai Festivalurilor TINERETII?
– Ideea este ca sa facem un PROIECT EUROPEAN in care sa-i cuprindem pe toti laureatii Festivalului TINERETII, ca ei sa participe la spectacole si peste granita României, sa se afirme pe scene de prestigiu, sa fie cunoscuti ca solisti, instrumentisti si creatori de muzica buna, sa promoveze obicieiurile, costumele noastre populare si dansurile specifice nationalitatilor conlocuitoare cu care traim in pace si buna intelegere.
Speram ca anul acesta numarul spectatorilor sa fie mult mai mare la Festivalul TINERETII, fiindca avem surprize suficiente in a prezenta atât muzica de cea mai buna calitate, invitati in concert cu vechi state de solisti redutabili, alaturi de traditionalele obiceiuri si portul nostru care este o adevarata zestre pe care o  expunem la vedere pentru a satisface cele mai rafinate gusturi ale spectatorilor, ale turistilor care viziteaza litoralul românesc.
– Va dorim din tot sufletul sa va bucurati de un adevarat succes si la finalul evenimentului sa inchinam o cupa de sampanie.
– Vom face-o cu mare placere in cinstea spectatorilor turisti si localnici si nu-i vom uita pe cititorii ziarului Festivalul Tineretii carora le transmit cele mai cordiale salutari si multa sanatate.

Marin Voican-Ghioroiu.

Lasati un Comentariu